Frågor & Svar

 

Här hittar du några av de vanligaste frågorna som vi får. Du hittar mer utförligare information under våra köpvillkor.

Välkommen till MiniFini barnkläder!

Hur betalar jag? 

MiniFini barnkläder samarbetar med Klarna Checkout. Med Klarna kan du betala med faktura, kort eller via direktuppkoppling till din bank.
Om du vill betala på något annat sätt än det förvalda så trycker du på ”Ändra betalningssätt”. 
Väljer du faktura skickas den till din angivna e-postadress när ordern har packats. Det är därför bra att välja en e-postadress som du använder ofta så att du inte missar fakturan.
Du har alltid 14 dagar på dig att betala din faktura. Det innebär att du kan få hem dina varor innan du betalar. Det gillar jag själv med Klarna.

Kan jag hämta min order i butiken?

Självklart får du hämta din order i butiken i Gnesta. Då behöver du inte betala någon frakt. 
Välj ”hämta i butiken” när du är i kassan. Jag skickar ett mail till dig när din order är klar att hämtas ut, oftast dagen efter att du lagt din beställning. Om det är så att du behöver hämta varan samma dag, hör av dig till butiken på 070-261 82 23.
Våra öppettider är måndagar-fredagar 11-18 samt lördagar 10-15.

Varmt välkommen in!

Vad kostar frakten? 

Frakten kostar 49 kronor inom Sverige. Om du handlar för mer än 499 kronor är frakten fri.
 Jag samarbetar med Postnord.

Hur snabbt får jag mitt paket? 


Det tar normalt 1-3 dagar att få ditt paket. Jag och min personal försöker alltid packa din order direkt efter att du har lagt din beställning och vi försöker vara så snabba vi kan.
Våra paket levereras normalt direkt i brevlådan eller till ditt närmaste utlämningsställe. Du får avisering via sms eller e-post när din order är klar att hämta ut. Om vi har speciella erbjudanden och det är ett högt tryck på webshopen kan det dröja någon dag extra, men då meddelar vi dig det alltid.
Om ditt paket inte har kommit fram inom cirka sex arbetsdagar, hör gärna av dig så hjälper jag dig gärna att spåra paketet.

Hur gör jag om jag vill göra en retur? 


Det går jättebra! Börja med att skicka e-post till oss på hej@minifinibarnklader.se om att du vill göra en retur. Kom ihåg att skriva ditt ordernummer!
Använd gärna paketet som varan kom in, skriv vår adress och klistra fast den på paketet. Lämna sedan in det hos ditt närmsta Postnord-ombud. Eftersom du ansvarar för produkten rekommenderar vi dig att skicka paketet spårbart. Du står själv för returkostnaden.
Det tar cirka en vecka för en retur att hanteras. 
Du får alltid en bekräftelse via e-post när jag har hanterat din retur och om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post.
Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning.
Respektera att varor får endast returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning!
Hör av dig till oss om du är osäker på din retur så hjälper vi dig. Du får självklart returnera din vara i butiken i Gnesta om det är enklare.

Jag har inte fått alla varor jag har beställt?

Jag försöker alltid hitta den bästa förpackningslösningen för din beställning och att erbjuda dig en snabb leveranstid. Därför kan din order ibland sändas i flera kollin. Självklart meddelar jag dig detta om det är aktuellt.
Dina paket kan även komma till ditt uthämtningsställe vid olika tillfällen, men du ska alltid kunna spåra dina paket via PostNords hemsida.

Hur gör jag om jag vill byta en vara?


Om du vill byta till en annan vara, då lägger du en ny beställning. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka.
Du får självklart byta din vara i vår butik om du vill, bara ring till butiken för att kolla att vi inte är på inköpsresa!
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor och funderingar.

Jag har fått fel vara, hur gör jag?

Om du har fått fel vara, kontakta mig på en gång. Jag skickar såklart rätt vara till dig om den finns kvar i lager. Skicka aldrig tillbaka den felaktiga varan förrän du har haft kontakt med mig. Jag bekostar såklart returkostnaden om du har fått fel vara levererad.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara? 


Kontakta mig gärna på 070-261 82 23 så kan jag lättare hjälpa dig. Alla reklamationer måste godkännas av mig innan de kan skickas tillbaka. Du har tre års reklamationsrätt.

Jag har fått ett skadat paket, vad gör jag?

Om ditt paket har fått synliga fraktskador så måste det anmälas direkt när du hämtar ut paketet eller får det levererat. Om det anmäls och godkänns så ersätter Postnord varan och vi kan skicka en ny.
Du måste kontakta oss omgående och absolut senast inom 7 dagar! Glöm inte bort att skicka med bilder på skadan.

Kan jag ändra eller avboka min order?

Det är klart att det kan bli fel ibland. Hör bara av dig så fort du kan till vår e-post: kundtjanst@minifinibarnklader.se så hjälper jag dig gärna.

Skickar ni utanför Sverige?

Ja, jag skickar paket inom EU.
Frakten utanför Sverige kostar 149 kronor. 
Leveranstiden är ungefär 7 dagar.
Kolla gärna upp att det inte är någon extra avgift hos ditt lokala tullkontor.

Finns alla varor i er fysiska butik även i webshopen? 


Nej tyvärr. Jag har ett mycket brett sortiment i butiken. Jag hinner tyvärr inte lägga in allt i vår webshop, även om jag försöker lägga in så mycket jag bara hinner. Har du hittat något i butiken som du inte hittar på webshopen, kontakta mig gärna så ordnar jag så att det skickas till dig ändå.

Hoppas att du fick svar på dina frågor, annars är det bara att höra av dig!

Ha en härlig dag!
/Ann-Sophie